Wniosek Aglomeracji Tarnowskiej uzyskał najwięcej punktów i najwięcej środków na rozwój turystyki w całej Małopolsce w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych.
Miejsca rekreacji i wypoczynku, nowe atrakcje turystyczne, odnowienie zabytków, budowa ścieżek rowerowych i rozwój marki EnoTarnowskie – turystyka w regionie właśnie otrzymała spory wiatr w żagle.
– Napisaliśmy świetny wniosek, każda gmina, która wchodzi w skład Aglomeracji Tarnowskiej będzie częścią tego ogromnego projektu. To był duży wysiłek dla wszystkich samorządów i cieszę, że zakasaliśmy rękawy i pozyskaliśmy tak duże środki. Zrobiliśmy po prostu dobrą robotę – powiedział Jacek Pilch, dyrektor Aglomeracji Tarnowskiej.
Kompleks Turystyczny Dwudniaki w ramach projekt Pojezierza Tarnowskiego to wkład Gminy Wierzchosławice w ten duży plan rozwoju turystyki w Aglomeracji Tarnowskiej. Jego to koszt to blisko 2 mln zł.
– W krótkim czasie trzeba było wykonać mnóstwo pracy, żeby się udało pozyskać te środki. Daliśmy radę i to bardzo cieszy – mówi Małgorzata Moskal, wójt gminy Wierzchosławice. – Serdecznie dziękuję wszystkim gospodarzom pozostałych 17 samorządów w ramach Aglomeracji Tarnowskiej. To była świetna współpraca, mieliśmy wspólny cel i od początku wspieraliśmy się w tej drodze do niego. Dziękuję Łukaszowi Smółce, marszałkowi województwa małopolskiego oraz Ryszardowi Pagaczowi, wicemarszałkowi województwa za ogromne wsparcie. Dziękuję także pracownikom referatu inwestycji naszej gminy za duży wkład pracy, przy tym projekcie.
W konferencji prasowej na tarnowskim rynku uczestniczył Ryszard Pagacz, wicemarszałek województwa małopolskiego:
– Przedsięwzięcie otrzyma ponad 32 mln zł wsparcia na rozwój lokalnej marki turystycznej. Umożliwi to realizację 16 inwestycji, które wzbogacą dotychczasową ofertę enoTARNOWSKIE o kolejne punkty na turystycznej mapie atrakcji. Całkowita wartość projektu to ponad 44,5 mln złotych. Całkowita wartość projektu to ponad 44,5 mln złotych. Dzięki współpracy lokalnym samorządom udało się stworzyć silną i rozpoznawalną markę własną, na której opiera się oferta turystyczna regionu.